top of page

VEEL GESTELDE VRAGEN

Wanneer kan ik bij Kinergiek terecht?

Wij werken alle werkdagen van ’s ochtends tot ’s avonds en voelen ons niet gebonden door de gebruikelijke kantooruren. Wanneer we samen met jou een afspraak inplannen, houden we rekening met jouw werkuren en andere belangrijke afspraken.  In het weekend genieten wij net als velen graag van ons gezin, onze andere passies en – met wat geluk – de zon. Wanneer de nood evenwel écht hoog is, laten we je uiteraard niet in de steek.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Dat kan via het "AFSPRAAKFORMULIER" of bel ons even op 011/87.18.67 indien je een afspraak wil in de praktijk in de Tuinwijk of op 011/94.36.89 indien je een afspraak wil in onze praktijk in Hollands Veld en we zoeken samen naar een moment dat voor jou past. 

Zijn jullie geconventioneerd of gedeconventioneerd?

Wij zijn allemaal gedeconventioneerde therapeuten.

Hoeveel kost een behandeling?

 

 

 

 

Komen jullie ook op huisbezoek?

Indien nodig, komen we jou graag aan huis behandelen. Indien jouw mobiliteit het evenwel toelaat, raden we sterk aan om naar onze praktijk te komen. Daar hebben we immers een state-of-the-art behandel- en oefenruimte, die jouw revalidatie enkel ten goede komt. Onze huisbezoeken beperken zich tot groot Hasselt.

Hoe kan ik betalen?

Je kan ons cash, met bancontact, via Payconiq of d.m.v. bankoverschrijving betalen.

Dien ik na elke behandeling te betalen?

Ja, we rekenen af na iedere behandeling. Na 3 behandelingen geven we je een getuigschrift mee voor je terugbetaling. Indien je graag eerder een getuigschrift wil, aarzel dan niet om het te vragen.

Ik geraak niet tijdig op mijn afspraak. Wat moet ik doen?

Wij begrijpen de dagelijkse “rush” maar al te goed, maar vragen je wel om ons telefonisch te verwittigen indien je er niet tijdig geraakt. We doen ons best om jouw behandelingstijd te behouden, maar laten andere patiënten niet graag wachten. Het is dus mogelijk dat jouw sessie wordt ingekort. 

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?

Bel ons en we vinden samen met jou een gepast tijdstip voor een nieuwe afspraak. We hebben wel een annulatiebeleid. Indien je ons minstens 24u op voorhand telefonisch of per email via info@kinergiek.be verwittigt, is dat geen enkel probleem. Indien je dit niet doet, niet komt opdagen of niet thuis bent bij een huisbezoek, rekenen we de volledige behandeling aan.

Heb ik een doktersvoorschrift nodig om naar Kinergiek te komen?

Indien je ons contacteert op voorschrift van een arts, krijg je de kost van de behandeling voor een groot deel terugbetaald. Je kan ook zonder voorschrift bij ons terecht, maar dan betaal je de volle pot. In dat geval is het, afhankelijk van jouw probleem, goed mogelijk dat we je toch zullen vragen om eerst een arts te consulteren.

Is mijn huis wel geschikt voor een huisbezoek? Dien ik iets te voorzien?

Geen reden tot paniek! Weinig huizen hebben de faciliteiten die wij in onze praktijk hebben, maar we zijn creatief en passen ons en onze behandeling aan elke ruimte aan.

Wat neem ik mee naar een afspraak bij Kinergiek?

Een doktersvoorschrift, een klevertje van jouw ziekenfonds, jouw identiteitskaart en, indien je dit hebt, medische beeldvorming (foto’s van een medische scanner).

Welke kledij doe ik aan?

Maak je daarover maar geen zorgen. Draag gemakkelijke kledij voor jouw eerste afspraak. Indien nuttig voor jouw behandeling, geven we jou wel kledingaanwijzingen aan het einde van jouw eerste afspraak.

Kan ik bij Kinergiek parkeren?

Wij hebben geen private parking voor patiënten bij onze praktijk in de tuinwijk. Aan onze praktijk in Hollands Veld kan je vlot parkeren op 1 van onze 8 parkeerplaatsen of in de omliggende straten met je parkeerschijf. Neem zeker een kijkje onder de rubriek "CONTACT" voor meer info! 

Kan ik mijn Kinergiek-therapeut kiezen?

Absoluut! Soms klikt het nu eenmaal iets beter met de ene of de andere, dat begrijpen we maar al te goed. Let wel: niet elke therapeut heeft dezelfde specialisaties. Indien je voor een specifieke behandeling komt (bijv. manuele lymfedrainage volgens de Vodder-methode), is het mogelijk dat je hiervoor slechts bij een bepaalde therapeut terecht kan.

Hoe verloopt mijn eerste afspraak?

Na een eerste kennismaking en het in orde brengen van de algemene administratie, gaan we van start met een uitgebreid informatiegesprek (“Waar heb je pijn?”, enz.). Dit is voor ons essentieel uw klacht en probleem zo goed mogelijk te begrijpen. Nadien doen we een grondig klinisch onderzoek (bijv. “Doet dit pijn? Doet dat pijn?”). Aan de hand van het klinisch onderzoek maken we een diagnose en stellen we ons behandelplan op. Dit bespreken we vervolgens met jou. 

Aard van verstrekking

Ereloon

Courante pathologie

Zitting 1

Vanaf zitting 2

Fa-pathologie

Fb-pathologie

E-pathologie

Perinatale kinesitherapie

€ 41

€ 34

€ 34

€ 34

€ 34

€ 34

bottom of page