Lazarijstraat 20, 3500 Hasselt (Tuinwijk)
Hendrik van Veldekesingel 5, 3500 Hasselt (Runkst) - PT Club
011/87.18.67 (Tuinwijk)
0456/04.29.13 (Runkst)
  • Facebook
  • Instagram

VEEL GESTELDE VRAGEN

V: Wanneer kan ik bij Kinergiek terecht?

A: Wij werken alle werkdagen van ’s ochtends tot ’s avonds en voelen ons niet gebonden door de gebruikelijke kantooruren. Wanneer we samen met jou een afspraak inplannen, houden we rekening met jouw werkuren en andere belangrijke afspraken.  In het weekend genieten wij net als velen graag van ons gezin, onze andere passies en – met wat geluk – de zon. Wanneer de nood evenwel écht hoog is, laten we je uiteraard niet in de steek.

 

V: Hoe kan ik een afspraak maken?

A: Bel ons even op 011/87.18.67 indien je een afspraak wil in de praktijk in de Tuinwijk of op 0456/04.29.13 indien je een afspraak wil in onze praktijk in Runkst en we zoeken samen naar een moment dat voor jou past. Heb geen angst voor lange wachttijden: je kan heel snel bij één van onze therapeuten terecht. Uiteraard kunnen we ook aan het einde van een afspraak ook nieuwe afspraken inplannen.

 

V: Hoeveel kost een behandeling?

A: De eerste behandeling in onze praktijk kost 31 EUR (25,00 EUR + 6,00 EUR administratieve kost), de tweede tot negende behandeling kost 25,00 EUR en vanaf de tiende behandeling betaal je 22,26 EUR (sessie van 30 minuten). Indien je evenwel op doktersvoorschrift bij ons terecht komt, krijg je hiervan het overgrote deel terugbetaald van jouw ziekenfonds. De administratieve kost wordt volledig terugbetaald door de mutualiteit. Voor een huisbezoek rekenen we 1,31 EUR extra aan, deze verplaatsingsvergoeding wordt eveneens volledig terugbetaald door de mutualiteit.

 

V: Komen jullie ook op huisbezoek?

A: Indien nodig, komen we jou graag aan huis behandelen. Indien jouw mobiliteit het evenwel toelaat, raden we sterk aan om naar onze praktijk te komen. Daar hebben we immers een state-of-the-art behandel- en oefenruimte, die jouw revalidatie enkel ten goede komt. Onze huisbezoeken beperken zich tot groot Hasselt.

 

V: Hoe kan ik betalen?

A: Je kan ons cash, met bancontact (enkel in de praktijk in de Tuinwijk!), via Payconiq of d.m.v. bankoverschrijving betalen.

 

V: Dien ik na elke behandeling te betalen?

A: Ja, we rekenen af na iedere behandeling. Na 3 behandelingen geven we je een getuigschrift mee voor je terugbetaling. Indien je graag eerder een getuigschrift wil, aarzel dan niet om het te vragen.

 

V: Ik geraak niet tijdig op mijn afspraak. Wat moet ik doen?

A: Wij begrijpen de dagelijkse “rush” maar al te goed, maar vragen je wel om ons telefonisch (011/87.18.67) te verwittigen indien je er niet tijdig geraakt. We doen ons best om jouw behandelingstijd te behouden, maar laten andere patiënten niet graag wachten. Het is dus mogelijk dat jouw sessie wordt ingekort. 

 

V: Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?

A: Bel ons en we vinden samen met jou een gepast tijdstip voor een nieuwe afspraak. We hebben wel een annulatiebeleid. Indien je ons minstens een dag op voorhand telefonisch of per email (kinergiek@gmail.com) verwittigt, is dat geen enkel probleem. Indien je de dag zelf of minder dan een half uur op voorhand annuleert, niet komt opdagen of niet thuis bent bij een huisbezoek, rekenen we de volledige behandeling aan.

 

V: Heb ik een doktersvoorschrift nodig om naar Kinergiek te komen?

A: Indien je ons contacteert op voorschrift van een arts, krijg je de kost van de behandeling voor het overgrote deel terugbetaald. Je kan ook zonder voorschrift bij ons terecht, maar dan betaal je de volle pot. In dat geval is het, afhankelijk van jouw probleem, goed mogelijk dat we je toch zullen vragen om eerst een arts te consulteren.

 

V: Is mijn huis wel geschikt voor een huisbezoek? Dien ik iets te voorzien?

A: Geen reden tot paniek! Weinig huizen hebben de faciliteiten die wij in onze praktijk hebben, maar we zijn creatief en passen ons en onze behandeling aan elke ruimte aan.

 

V: Wat neem ik mee naar een afspraak bij Kinergiek?

A: Een doktersvoorschrift (indien je dit hebt), twee klevertjes van jouw ziekenfonds, jouw identiteitskaart en, indien je dit hebt, medische beeldvorming (foto’s van een medische scanner).

 

V: Welke kledij doe ik aan?

A: Maak je daarover maar geen zorgen. Draag gemakkelijke kledij voor jouw eerste afspraak. Indien nuttig voor jouw behandeling, geven we jou wel kledingaanwijzingen aan het einde van jouw eerste afspraak.

 

V: Kan ik bij Kinergiek parkeren?

A: Wij hebben geen private parking voor patiënten bij onze praktijk in de tuinwijk. Aan onze praktijk in Runkst kan je vlot parkeren voor de PT Club of in de omliggende straten met je parkeerschijf. Neem zeker een kijkje onder de rubriek "CONTACT" voor meer info! 

 

V: Kan ik mijn Kinergiek-therapeut kiezen?

A: Absoluut! Soms klikt het nu eenmaal iets beter met de ene of de andere, dat begrijpen we maar al te goed. Let wel: niet elke therapeut heeft dezelfde specialisaties. Indien je voor een specifieke behandeling komt (bijv. manuele lymfedrainage volgens de Vodder-methode), is het mogelijk dat je hiervoor slechts bij een bepaalde therapeut terecht kan.

 

V: Hoe verloopt mijn eerste afspraak?

A: Na een eerste kennismaking en het in orde brengen van de algemene administratie, gaan we van start met een uitgebreid informatiegesprek (“Waar heb je pijn?”, enz.). Dit is voor ons essentieel uw klacht en probleem zo goed mogelijk te begrijpen. Nadien doen we een grondig klinisch onderzoek (bijv. “Doet dit pijn? Doet dat pijn?”). Aan de hand van het klinisch onderzoek maken we een diagnose en stellen we ons behandelplan op. Dit bespreken we vervolgens met jou.